Fullt Upp

Har gått i ett de här dagarna, därför lite dålig uppdatering men det ska ja bjuda igen för nu för ja har nyheter mina vänner.

1. Jag har fått nytt jobb, börjar imorgon!=) Wiihoo! Känns så jäkla underbart att äntligen få en ordentlig anställning med lika mycket tid varje månad och därmed lika mycket pengar varje månad. Å tillräckligt för att jag ska få ordning på ekonomin äntligen. Alltså jag är så jäkla glad att det äntligen ordnar sig på den fronten.
Så imorgon börjar jag alltså på Transcom, Med en tjänst på 60% om det inte blir mer.
Och jag börjar alltså utbildningen imorgon och den är på 100% betalt i ca 5 veckor.

Men började inte du nyss på Mcdonalds tänker ni då?! Jo de gjorde jag för ca 1 månad sen, men eftersom jag bara är timanställd där och den här månaden gav 22 timmar så måste jag självklart välja en tjänst som ger 60% före. Dels för det ger mer tid, mer pengar, mer trygghet eftersom det ger lika mycket lön varje månad och lika mycket tid varje månad. Alla vill ju ha så mycket pengar som möjligt, aight;)
Och jag har så klart pratat med Erik och jag har två veckors uppsägningstid så jag slutar 3/4. Kort anställning, jag vet men det är ingenting å göra åt. Det gick inte å kombinera och jag tror inte att jag hade orkat med båda iaf. Då kan ja istället hoppa in extra på hotellet när jag är ledig och det behövs.
Men jag vill bara understyka att det är absolut inget fel på Mcdonals och jag trivdes bra och det är en väldigt trevlig arbetsplats med trevliga arbetskamrater och jag hade självklart jobbat kvar om inte det här hade kommit istället.
Så nu vet ni vad jag har varit så hemlig med, vad gäller möten och tidiga mornar=)
Nog om det

2. Blev ingen tur till Karlstad med Pappsen och dom, men istället blev det en tur till Örebro igår med familjen Gustafsson/Sager. Mycket mysigt och trevligt och extra trevligt var att jag hade med mig min randiga tröja hem från Gina=)
Utöver den va vi på Ikea och käkade mat, kotlettrad med bea och pommes. Och jag köpte gardintyg för 20kr till färgglada kappor i tvättstugan.

3. Idag har det varit en mysig dag med båda älsklingsungarna. Vi har både lekt inne och ute. Ute gungade vi och åkte rutchkana och grävde snö. Efter det fick vi nygräddade våfflor och saft och kanelbullar=)
Sen lånade jag mammas bil och åkte bort till ekeby för att spendera kvällen hos Petra.
Vi va ute å gick och jag fick babbla av mig lite om dittan och dattan, jag chockade Christoffer i guitar Hero;) Hahah och sen bjöd dom på korv och pommes frites. Tack för det gumman<3

4. Nu sitter jag nyduschad och kollar på medium efter att ha smörjt in mig med alla dessa krämer till höger och vänster.
Jag blir tokig snart. Men jag hoppas att det är värt det och att det gör någon skillnad.

Har massa bilder att visa från gardagen och dagen men de får jag lägga in imorgon för mobilen behöver laddas.
Ska kolla klart på Medium nu och kramas lite med min älsklings kille som jag älskar mest i hela världen sen ska det inte dröja förens jag går och lägger mig, måste ju va pigg imorgon kl 8.00 första dan på jobbet=)

  Medans mamma och pappa monterade om bilstolen körde Liam bilen;)

 Blivande gardiner i tvättstugan för hela 20:-

 Liam gungar  Lucas åker rutchkana



Å självklart använde jag min nya tröja idag på jobbet:P 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0