Varm dusch och tacomys

De e va ja å Älsklingen ska göra resten av kvällen.
Den här dagen blev inte heller som planerat.

Började ju gå till stan för att möta upp min syster för lunch. Efter inte ens halva vägen får ja världens skavsår av mina nya skor så ja gick typ och halta hela vägen. Träffa så småningom jessica och vi åt go lunch på Smakbiten.
Plåstrena som jag hade ringt om att hon skulle ta med sig från jobbet hade hon ju så klart glömt så snälla Abous bror på ABC-data gav mig två när vi var inne där och köpte 35års present till våran kusin som har fest imorgon.
Men skavsåren blev inge lindrigare så ja bestämde mig för att jag kunde inte gå hem, ringde därför till pappa och kollade om hade lust att hämta mig vilket han hade men de tog en stund för han var tvungen att byta bil och hämta pengar som han skulle sätta in på banken när han ändå skulle till stan.
Fick därför fördriva tiden med att gå i affären och de kan ju bara sluta på ett sätt: Virre hittar sin kavaj med stort K. Den va ju bara så jag, så råka nämna det för pappsen och han gick frivilligt och löste ut den=) Visar bild nån annan dag.

Sen hem till Jessica för att släppa ut Sebbe som hade diarre. Men stackarn hade inte klarat sig så klart tills jag kom så det hade hänt lite olyckor både här och där. Så pappa å ja hjälptes åt att tvätta sebbe, skölja av mattor, dammsuga och torka golv. Efter det tänkte jag att jag lika gärna kunde hålla sebbe sällskap tills Jessica eller JImmy skulle komma hem så jag tog med mig honom ut å gick så länge. Så idag är enda dagen den här veckan som jag har lyckats komma upp i 12000 steg och mer därtill=)

Så nu har jag nyss kommit innanför dörren och vi har tänt massa ljus för att få upp värmen lite här inne.
Men som sagt en varmdusch oxå och sen Tacos och annat smått å gott! 

Sen ska jag även berätta historien om virre som aldrig mer kan visa sig på Telia igen:
Gick in där med min "trasiga" mobil och skulle se vad de skulle kosta å laga den lr om jag hade någon försäkring.
Men de visade sig efter ett tag att min mobil var inte det minsta trasig utan det är ju bara jag som är så fruktansvärt otekninsk! Pinsamt värre och jag höll på å sjunka genom backen.


Ja de va i stort sett min dag, händelserik och dan. Men nu blir det lugnt reseten av kvällen!

                                                              Puss å Hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0