Mycket gjort

Idag har jag fått mycket gjort och nu slog ja precis ner ändan en stund.

När ja vakna tog ja en macka och klädde på mig. Tog en promenad hem till mamma där jag hämtade hennes bil och åkte å handla åt henne, eftersom hon har lucas som är sjuk så vill hon inte dra ut han i kylan så då ställer jag upp.
Passade även på att handla med lite hem till oss.

Sen åkte jag ner till Ceveds och införskaffa mig en stegräknare. 12000 steg om dagen ska jag försöka gå. Hahha en utmaning vill jag lova:P

Har även hunnit med en promenad, lagat mat spagetti carbonara fick det bli idag, diskat, tvättat och plockat in kläder.

Nu ligger en ny maskin i och jag har tänt massa värmeljus för jag blev så frusen efter promenaden.
Så kvällen ska tillbringas hemma förutom en promenad till för att komma upp i mina steg. 
Det lutade först åt hockey med Sari och Sandra men min tvätthög övertalade mig att ta hand om den så så fick det bli.

Förut kom jag dock på en sak som jag tycker är skit svårt att kunna veta. Nu när man försöker tappa ett par kilon så måste man ju äta mindre och göra av med mer. Men hur vet man hur mycket lite är och hur mycket tex spagettin väger??
Hur vet man det? Jag har ju ingen köksvåg och man kan ju inte direkt väga på badrumsvågen:P
Hmm svårt tycker jag och därför svårt med hela den här viktnedgångsgrejen!

jaja mitt tjat och funderingar kring det är väll inget som roar er så det struntar vi i=)

Nu ska ja kolla på Las vegas och sen får vi se vad jag hittar på.

                                                         Björnkram!

                    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0